Kiertopalkinnot

Parhaat palkitaan

Suomen Karting Liitto tukee kansallisesti ja kansainvälisesti menestyneitä karting- kuljettajia palkinnoin ja stipendein. Lisäksi valitaan Vuoden junior-kuljettaja, Vuoden kuljettaja ja Vuoden toimija.

Mestaruusmitalit

Liitto valitsee vuosittain jäsenseurojensa järjestämistä pienten luokkien kansallisista kilpailuista mestaruussarjan. Muiden luokkien tulokset lasketaan SM, SJM ja CUP- sijoitusten perusteella. Liitto palkitsee eri luokkien parhaat kuljettajat mestaruusmitalein. Luokan voittaja saa kiertopalkinnon ja stipendin.

Vuosittain ansioituneet!

Vuoden FK-kuljettaja, Vuoden FK-junior ja Vuoden Toimija palkinnon saaneet.

Vuoden FK-kuljettaja

Liittohallitus äänestää suljetulla lippuäänestyksellä vuoden kuljettajan. Palkinnon saa itselleen, jos sen saa viisi kertaa tai kolme kertaa peräkkäin. Palkittu saa myös pronssisen ansiomitalin ja muistopalkinnon.

Vuoden FK-junior

LAHJOITTAJA: TAISTO LAINE, LAHTI 1982
Ns. Mika Salon palkinto, lahjoitti liitolle ehdoitta kiertoon (ent. sopimus purettu 1997). Sisältää myös muistopalkinnon. Valinta Vuoden FK-junior kuljettajaksi tehdään luokkien Raket Micro, Raket junior, Raket yleinen, KF6 ja Micro 60 kesken. Suomen kartingliiton hallitus valitsee vuosittain kokouksessaan Vuoden FK-juniorin. Valintaan vaikuttavat jäsenseurojen mahdolliset puoltavat esitykset perusteluineen sekä seuraavat tekijät: Menestyminen pääsarjassa ja muissa kauden kilpailuissa. Pääsarjan kilpailullinen taso. Luokan ja osakilpailuiden kilpailijamäärät. Menestyminen aikaisempina vuosina. Ystävällisyys, käytös ja avuliaisuus. Mahdollinen lajin edistäminen ja toiminta seuratoiminnassa. Mahdollinen muu liikunnallinen aktiivisuus.

Vuoden Toimija

Esimerkillinen ja pitkäjänteinen toiminta kartingin hyväksi omalla alueellaan. Voi liittyä myös paikallislehtien toimittajien lajia kannustaviin kirjoituksiin. Seurat esittävät ehdokkaat. Myönnetään henkilölle tai yhdistykselle. Liittohallitus päättää saajan. Sisältää myös muistopalkinnon.

Heikin Malja

Heikki Kovalainen on lahjoittanut "Heikin Maljan" KF6 luokan parhaalle kuljettajalle, jonka Oulun FK-125 ry on vuosittain valinnut kaikista eri sarjojen kuljettajista. Vuodesta 2013 lähtien "Heikin Malja" kulkee luokan kiertopalkintona, joka jaetaan vuosittain sarjan voittajalle Suomen Karting liiton toimesta.

Suomen Karting liitto © 2016 | Design by W3layouts